Dansend het nieuwe jaar in - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Corina Broek - WaarBenJij.nu Dansend het nieuwe jaar in - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Corina Broek - WaarBenJij.nu

Dansend het nieuwe jaar in

Door: Corina

Blijf op de hoogte en volg Corina

14 Januari 2016 | Cambodja, Khett Siem Reab

Hoi allemaal,

Ik heb 2015 feestelijk afgesloten in Bangkok en verrassend genoeg ben ik in die stad ook aan 2016 begonnen – Happy new year!

Een belangrijke reden voor mijn busreis naar Bangkok was dat mijn vriendin Susan daar aan haar Azië-trip begon, die volgens planning zal eindigen in Nieuw Zeeland. Wat me het eerst opviel richting Bangkok was de mooie vierbaanssnelweg, met duidelijke belijning en wegmarkeringen en helemaal vrij van scooters en tuktuks. Ook in Bangkok-stad waren de wegen redelijk mooie en dat is in het landelijke Siem Reap wel anders. Daar zijn slechts twee kruispunten met stoplichten en de ‘snelweg’ met schaarse wegmarkeringen is gevuld met tuktuks, scooters en fietsen. Soms is er een zebrapad aangebracht, maar dat wordt door iedereen als kunstschildering beschouwd en verder genegeerd. Kortom, de overgang van Siem Reap naar de grote stad gaf toch een kleine cultuurschok. Toen ik aankwam in het knusse Flapping Duck Guesthouse zat Susan al op me te wachten. Echt super leuk om haar weer te zien!

Op oudejaarsdag hebben we Bangkok vooral te voet verkend. We wilden daarna met de boot terug naar ons hostel. Dat was makkelijker gezegd dan gedaan. Eerst stapten we op een boot die naar de overkant voer en vervolgens terug. De volgende boot voer in de goede richting naar een andere plek aan de overkant en de teleurstelling was dan ook groot toen hij omkeerde en we opnieuw bij het beginpunt uitkwamen. De derde boot die we uitzochten ging eveneens de goede kant op en deze keerde niet terug. Een beetje jammer was dat wij er niet opzaten want net toen we aan boord wilden gaan bleek hij vol te zijn. Gelukkig bracht boot nummer vier ons wel naar de gewenste locatie.

Na het eten zijn we naar de party-street gegaan waar bijna elk pand een barretje was. Hier werd volop op straat gedanst en zo zijn we 2016 al dansend ingegaan. Niet iedereen maakte de jaarwisseling bewust mee, sommige Thaise meisjes in onze bar deden aan comazuipen. Gelukkig waren er superveel mensen die wel heel gezellig waren. Voor ons was het in ieder geval een zeer geslaagde jaarwisseling. En toen we uren later uitgefeest in het hostel terugkeerden kon ik via een Skype-verbinding met Emiel ook nog iets van de jaarwisseling in Schagen meekrijgen.

In de dagen erna hebben we China Town bezocht en zijn we naar de super grote Chatachak markt geweest. Verder hebben we met de tuktuk in de file gestaan, hebben we lekker gegeten bij straattentjes en veel gerelaxt en gelachen. En bovenal hebben we goed kunnen bijkletsen. Bangkok met Susan was echt heel leuk! Toch was ik na vijf dagen blij om weer thuis te komen in het vertrouwde Siem Reap.

Liefs,
Corina

• 14 Januari 2016 - 16:35

Paulien:

Heerlijk met mooi weer het nieuwe jaar in dansen. Goed om te lezen dat Siem Riepook Thuis is.

• 15 Januari 2016 - 10:47

Susan De Jong:

Wow, degene die daar bij mocht zijn heeft echt geluk gehad! Ik vind stadjes als Siem Reap ook leuker - volgens mij zitten we in Noord Thailand straks wel op onze plek (: Morgen ben ik gezellig in hetzelfde land. Tot snel xxxx

• 16 Januari 2016 - 09:08

Amber:

Wat een leuk verslag en wat doe je het goed! Respect hoor!xxxx

• 16 Januari 2016 - 14:07

Arjan:

Haha doldwaze boot avonturen. Leuk om te lezen ;)

• 17 Januari 2016 - 20:16

Saaaar:

Cor!
    Dacht even dat je sarcastisch was over die snelweg, maar het was dus echt een mooie.
    Was het leuker dan de jaarwisselingen in Nederland?
    Yeah foto's!
    Hier vriest het nu lekker en ligt er een beetje sneeuw, straks lekker het weekend afsluiten met de vrijgezelle (?) mannen van Divorce.
    X Saar

• 17 Januari 2016 - 20:18