De eerste weken - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Corina Broek - WaarBenJij.nu De eerste weken - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Corina Broek - WaarBenJij.nu

De eerste weken

Door: Corina

Blijf op de hoogte en volg Corina

22 November 2015 | Cambodja, Khett Siem Reab

Hoi allemaal,

M'n eerste weken in Cambodja zijn snel voorbij gegaan. Ik begin al aardig te wennen aan de warmte, de gekko bij m'n raam, het fietsen tussen heel veel motors, auto's en tuktuks die allemaal door elkaar heen rijden; ik heb gelukkig wel een paar ongeschreven regels ontdekt.
Ik begin zelfs al te wennen aan alle mannen die schreeuwen of je achterop hun motor wil of met hun tuktuk vervoert wil worden, m'n fiets zou zelfs mee mogen in de tuktuk.

Het vrijwillligersproject bij Grace House Community Centre in Siem Reap begint ook te wennen. Ik werk in de ‘special needs class’ voor kinderen met een lichamelijke en/of verstandelijke beperking. Ze variëren in leeftijd van 6 tot 16 jaar. Als fysiotherapeut mag ik ze om de beurt uit de klas halen voor hun oefeningen. De meeste kinderen spreken geen Engels en sommigen praten helemaal niet, dus ik werk veel met gebaren. Ik leer de kinderen al wat beter kennen en ik ben ervaren geworden in het bedenken van nuttige spelletjes waarbij meteen geoefend wordt. Toen ik een balspel met een van de kinderen aan het doen was scheurde ik uit m'n hier gekochte broek. De andere vrijwilligers hadden me al gewaarschuwd dat de kwaliteit niet zo goed was, maar binnen 1 dag scheuren was een nieuw een record. Ik liep de rest van de dag voor gek. Ik help ook elke dag een uur bij de Engelse les met studenten tussen 14 en 20 jaar, bijvoorbeeld door ze individueel voor te laten lezen en te corrigeren waar nodig.
In principe werk ik vijf dagen per week van 8.30-16.00 uur, maar er zijn hier zoveel feestdagen dat de schoolweek meestal minder dan vijf dagen duurt. Cambodjanen vieren echt bijna alles.

Na het werk ga ik vaak Siem Reap verkennen of zwemmen bij een hotel in de buurt van mijn hostel. Afgelopen weekend ben ik naar enkele super mooie Angkor tempels gefietst; de eerste dag alleen, de tweede dag met Celine en Sarah uit België. Zolang je fietst is de hitte net uit te houden, maar als je stopt volgt er meteen een zweetaanval.
Zaterdagavond zijn we karaoke gaan zingen. Dat vond plaats zonder onbekenden in het publiek want we moesten een privé kamer huren met daarin een enorme, zachte, rode hoekbank, een groot scherm en een biljart tafel. Er werden de nodig flessen drank neergezet en toen kon het zingen beginnen. De lijst was erg ‘old school’, maar gelukkig wel Engelstalig. Het was erg gezellig.

Ik ga het hier nog wel een tijdje volhouden, maar ik mis iedereen in Nederland wel.

Liefs,
Corina

  • 23 November 2015 - 12:45

    Judith:

    Gekko's zijn leuk!

    Heel veel plezier nog. Met de unieke ervaringen

    Gaat je vast lukken.

    Groetjes, Juud

  • 23 November 2015 - 13:37

    Saraaaa:

    Yeeh! Zo kan ik een beetje op de hoogte blijven! Ik zie het al helemaal voor me dat gescheurde broek gedeelte.. veeel succes en plezier! Dikke knuffel uit Waarland!

  • 23 November 2015 - 19:04

    Marleen:

    Jaaa, leuk om te lezen!! Klinkt goed en leuk! :) Wij missen jou ook hoor, maar geniet er vooral van (voor je het weet ben je terug)! xx

  • 23 November 2015 - 20:23

    Anita:

    Wat een avontuur Corina... ik vind het zo dapper en stoer..... geniet ervan, groetjes Anita

  • 24 November 2015 - 12:52

    Opa Knol:

    leuk een reisverslag van een kleindochter. zou vroeger wel een beetje jaloers zijn maar nu niet meer.

  • 24 November 2015 - 22:39

    Pauliej:

    Goed bezig, je hebt het schrijftalent van je vader. Dikke zoen

  • 25 November 2015 - 11:28

    Maddie:

    Wat leuk om te lezen hoe het je vergaat! Heel veel plezier bij alles wat je doet! Veel liefs X

  • 26 November 2015 - 22:47

    Susan:

    Hoi Corrie! Klinkt alsof je in Azië bent hahaha, lekker relaxt allemaal (: Nog 4,5 week tot onze eerste ontmoeting in Bangkok - zin in! Als je boekentips nodig hebt hoor ik het wel. Kusjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Corina

Actief sinds 22 Nov. 2015
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 4147

Voorgaande reizen:

02 November 2015 - 19 Februari 2016

Fysiotherapeut in Cambodja

Landen bezocht: